PSO plastyka klasy IV- VII


Temat 2: Beztrosko, z pasją, z rozwagą i w zadumie. / „Widok przez promienie słońca”, „Kolorowe tancerki”, „Noc z tańczącymi gwiazdami” 09.11.2020

Temat 3 Fowizm i ekspresjonizm 16.11.2020

Temat4: Niezwykłe proporcje i zestawienia przedmiotów.  „Baśniowy, nierealny sen” 23.11.2020

Temat 5 :Szukamy sensu i głębokich treści sztuki współczesnej. „Moje pasje, zainteresowania, mój świat – projekt asamblażu” 30.11.2020

Temat 6: „Moje dzieło land art,  „Obraz z liter i słów” 7.12.2020

Temat 7: EMBALLAGE 14.12.202

Temat 8: Wernisaż prac 21.12.2020


semestr II


Temat 9: Tworzymy zaskakujące obiekty sztuki, czyli o pięknie starego przedmiotu połączonego z obrazem 18.01,2021

zaskakujące…

Temat 10: O historii fotografii i jej rodzajach. 25.01.2021

fotografia

Temat 11: Nastrój przedstawienia – postać teatralna, dekoracje, rekwizyty i światło, nascenie. / „Opuszczona i podniesiona  kurtyna” (projekt kurtyny teatralnej) 1.02.2021

Teatr scena teatralna, kurtyna teatralna aktor, kostium teatralny, lalka, marionetka scenografia, dekoracja

Kurtyny teatralne

ćwiczenie plastyczne:

kompozycje techniką mieszaną (pastele olejne, malarstwo plakatówkami, kolaż z gazet)

Temat 12: Nastrój i światło w teatrze. 8.02.2021

Postać teatralna – kostium, maska, kukiełka, marionetka. Rekwizyty zmieniające bieg wydarzeń

Cel: Poznajemy rodzaje teatru, różnice, podobieństwa.
Przeczytaj informacje zawarte z Podręczniku s. 77 – 79.

Wykonaj maskę teatralną dowolną techniką plastyczną. Jako wzór mogą posłużyć maski weneckie (Internet)
Zdjęcie maski prześlij

Temat 13; Film – twórcy i środki wyrazu. /„Daleko i blisko – różne plany filmowe. 15.02.2021

Pojęcia podstawowe: • kino nieme, film dźwiękowy • reżyser • scenarzysta, scenariusz, fabuła• aktor, bohater filmowy, dialogi • operator, kadr, ruch kamery • plany: ogólny, pełny, amerykański, półzbliżenie, zbliżenie, duże zbliżenie • montaż, montażysta

Zaprojektujcie  i naszkicujcie dwa różne kadry filmowe „Daleko i blisko – różne plany filmowe.

Po wymyśleniu ogólnego tematu filmu i wybraniu postaci wybierzcie dwa różne plany (spośród omówionych w podręczniku) i narysujcie pastelami olejnymi lub suchymi na kartkach formatu A4 lub A3 dwa różne kadry: jeden, na którym widać świat, otoczenie związane z wybraną postacią oraz drugi – duże zbliżenie, na którym widać rysy twarzy i przeżycia filmowego bohatera.

Temat 14 – 15: Rodzaje filmu, film animowany. 22.02.2021    1.03.2021

Wymyślamy postacie i uczymy je poruszania się w wymyślonym świecie

film animowany 1

praca plastyczna – prosta animacja  „Przepis na animację poklatkową” – YouTube      Jak zrobić prostą animację w programie Paint? – YouTube

Temat 16 – 17:Komputer jako narzędzie artystyczne.8.03.2021  15.03.2021

abstrakcja w komputerze

Art Coloring Book — Google Arts & Culture

Temat 18: Grafika użytkowa, plakat.  22.03.2021

(336) Pinterest

grafika użytkowa

Temat 19: Rynek sztuki.  29.03.2021

Obawiam się, że jeszcze długo nie wybierzemy się na wycieczkę do muzeum a już na pewno nie do Paryża ☹ Dlatego zapraszam na wirtualne mini zwiedzanie. /Link na dole/. Po obejrzeniu proszę na papierze formatu A4 napisać:
1. Jak nazywa się i gdzie się znajduje zwiedzane muzeum ?
2. Wymień nazwy pięciu różnych dzieł, które zobaczyłeś podczas wirtualnej wycieczki.

https://www.youtube.com/watch?v=h3-QJQtnBhE

Współczesna architektura – Epodreczniki.pl

 

Temat 20: Rynek sztuki 12.04.2021

Projekt słupa ogłoszeniowego albo tablicy z plakatem zapraszającym na film lub koncert

czas do 17.04.2021

Temat 21: Architektura współczesna.19.04.2021

Ukryć czy pokazać funkcję? Porównanie rzeźby i architektury. „Budowla jak abstrakcyjna rzeźba.” „budowla jak ażurowa forma przestrzenna i „rusztowanie.”

https://epodreczniki.pl/a/prawo-autorskie/D19vr0niG

Zapisz temat lekcji w zeszycie: Architektura współczesna. Ukryć czy pokazać funkcję? Porównanie rzeźby i architektury. „Budowla jak abstrakcyjna rzeźba.” „budowla jak ażurowa forma przestrzenna i „rusztowanie.”

Uczniowie zapoznają się z tekstem w podręczniku s. 104–112.

• Czy widoczne są we współczesnych budowlach detale architektoniczne, dekoracje?

• Jakie formy mają współczesne budowle?

• Czy można współczesne budowle porównać do rzeźb?

• Czym różnią się rzeźby i formy przestrzenne od architektury?

Uczniowie wykonują rysunkowe projekty budowli przypominających rzeźby lub formy   przestrzenne. Mogą zainspirować się współczesnymi budowlami. Na kartkach A3 uczniowie szkicują budowle ołówkiem, markerem lub cienkopisem (zarysy prostej lub złożonej wieloelementowej formy budowli), które następnie wypełniają kolorem cieniują flamastrami, kredkami „Bambino” lub  pastelami. Praca do wysłania do 25.04.2021

Temat 22: Wnętrze. Jak mieszkano dawniej, jak mieszkamy dziś – co się zmienia? 26.04.2021

jak mieszkano dawniej i dziś

Temat 23 Beztrosko, z pasją, z rozwagą i w zadumie. 10.05.2021

„Widok przez promienie słońca”, „Kolorowe tancerki”,

Być nauczycielem...

Pojęcia podstawowe

  • impresjonizm
  • postimpresjonizm
  • barwy czyste, barwy podstawowe i pochodne
  • barwy dopełniające, powidok
  • plama barwna, plama barwna z konturem
  • faktura
  • ekspresja, obrazy ekspresyjne
  • kompozycja dynamiczna, otwarta, zamknięta
  • synteza formy
  • światłocień
  • symbol, obrazy symboliczne
  • scena rodzajowa, pejzaż, portret, wnętrze, martwa natura

Temat 24: „Dzikie kolory”, głębia przeżyć.  17.05.2021

Po co i dlaczego zmieniamy kolory, kształty, kompozycję? /

„Drzewo i człowiek widziane przez fowistę i ekspresjonistę”

FOWIZM I – YouTube

Fowizm i Ekspresjonizm (iap.pl)